O włos od pięknej czupryny

138

Jeśli jesteś na czasie z najnowszymi trendami, to z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że odpowiednie dbanie o włosy jest jednym z nich. I nie chodzi tu o chemiczne preparaty, które mogą negatywnie wpływać nie tylko na skórę głowy, lecz także – przy długotrwałym stosowaniu – na zdrowie. Istnieje szereg naturalnych sposobów, dzięki którym twoje włosy staną się gęste i lśniące oraz łatwe w układaniu. Zobacz, co pomoże ci w uzyskaniu spektakularnych efektów.

Tekst: Dagmara Deska

Oszałamiająca fryzura od zawsze stanowiła ważny element wizerunku zadbanej kobiety. Potargane, marne, czy… przetłuszczone włosy kojarzą się ze zmęczeniem i brakiem motywacji. Często oceniamy innych po pozorach, prawda? A przecież powinnyśmy zdawać sobie sprawę, że zły stan naszej czupryny może wynikać np. z uwarunkowań genetycznych, nieprawidłowej diety bądź niewłaściwej pielęgnacji. Nie tak łatwo utrzymać włosy w ryzach. Jeśli jednak wierzysz, że systematycznym działaniem możesz zdziałać cuda, zainwestuj swój czas w naturalne i najbardziej intuicyjne metody.

Dieta to podstawa

Zastanów się nad tym, czy dostarczasz swoim włosom odpowiednią ilość substancji odżywczych. Jeśli wiesz, że twój tryb życia nie pozwoli ci na zaspokojenie potrzeb organizmu, sięgnij po suplementy zawierające np. magnez, krzem, cynk, skrzyp, pokrzywę czy drożdże. Pamiętaj jednak, że nic nie pomoże ci bardziej niż prawidłowa dieta. Nie zaniedbuj tej kwestii – ciało człowieka dostarcza włosom witaminy i minerały dopiero na samym końcu, gdy odpowiednio odżywi resztę organizmu.

Sięgaj często po:

• chude mięso (wołowinę, kurczaka, indyka) – zawierają spore ilości protein stanowiących podstawowy budulec włosa;
• chude przetwory mleczne – dostarczają białka i wapnia, czyli pierwiastków niezbędnych do wzrostu włosów;
• ciemnozielone warzywa (szpinak, brukselkę, fasolkę, brokuły) – są bogate w żelazo, które zapobiega wypadaniu włosów, oraz w witaminy A i C wspomagające produkcję sebum potrzebnego do nawilżenia włosów;
• orzechy – wpływają na gęstość i blask włosów ze względu na zawarte w nich kwasy omega-3, cynk, selen oraz witamin A, D i E;
• pełnoziarniste pieczywo – jest w stanie wzmocnić włosy i zapewnić im gęstość, ponieważ ziarno zawiera m.in. fosfor, potas i witaminy z grupy B.

Spa dla włosów

Myjesz je zapewne codziennie, ale czy robisz to dobrze? Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę, że kąpiel to moment, w którym włosy są najbardziej narażone na urazy. Nie powinnyśmy więc ich szarpać na siłę. Przed samym prysznicem warto zatem rozczesać fryzurę. Szczególnie jeśli twoje włosy mają tendencję do nadmiernego splątywania się. Potraktowanie czupryny szczotką lub grzebieniem tuż przed ich umyciem sprawi, że pasma zostaną rozdzielone, a środki użyte do stylizacji się rozprężą. Dzięki tej prostej sztuczce ujarzmienie fryzury już nigdy nie sprawi ci problemu!

Co do samego prysznica – najlepiej, gdy poznasz swój rodzaj skóry głowy i dostosujesz do niej odpowiedni szampon. Nie przesadzaj z jego ilością. Do włosów średnich wystarczy objętość odpowiadająca wielkości orzecha włoskiego. Do włosów krótszych lub dłuższych – odpowiednio mniej lub więcej. Myj okrężnymi ruchami, ale nie drap głowy paznokciami! Tylko ją tym złuszczysz, a po wyschnięciu będziesz się denerwować na biały pył osiadły na włosach. Do płukania używaj letniej wody, a na samym końcu… chwilę pomarznij. Ostatnie płukanie z użyciem zimnej wody pobudzi bowiem krążenie skóry głowy, a poza tym zamknie łuski włosów, dzięki czemu będą się pięknie błyszczeć i nie będą tak podatne na uszkodzenia.

Metoda OMO

OMO to prawdziwy hit! Jeszcze nie słyszałaś o tej metodzie? Spieszymy z wyjaśnieniami: to sposób pielęgnacji, który mówi: odżywka – mycie – odżywka. Użycie odżywki tuż przed szamponem pozwala zabezpieczyć włosy przed jego niekiedy destrukcyjnym wpływem (zwłaszcza gdy używamy środków z silnie działającymi silikonami). Należy skupić się głównie na końcówkach, które są zdecydowanie najsłabszymi częściami włosów. Po zastosowaniu tego typu zabezpieczenia (nie spłukując odżywki) trzeba za pomocą szamponu umyć skórę głowy i nasadę włosów, na długości zaś myjemy je, wykorzystując wcześniej nałożoną odżywkę. Po tym etapie dokładnie płuczemy włosy i nakładamy znowu odżywkę (może być też taka bez spłukiwania).

Suszarka i grzebień twoimi wrogami

Która z nas chociaż raz nie zmagała się ze splątanymi włosami? W nerwach szarpiemy je na siłę, często wyrywając ich przy tym tak dużo, że po spojrzeniu na szczotkę robi się nam słabo. I tu po raz kolejny ważna zasada – opanowanie i delikatność. Czesz włosy, zaczynając od końcówek i powoli kierując się ku górze. Jeśli jesteś posiadaczką loków, to czesz je na mokro – zniweluje to po wyschnięciu efekt siana na głowie. Stosuj grzebienie z szeroko rozstawionymi zębami. Jeśli zaś masz włosy proste, to czesz je na sucho – unikniesz dzięki temu połamania ich twoją własną ręką. Użyj grzebienia z gęstymi i drobnymi ząbkami, gdy twoje włosy są raczej cienkie. Do grubych najlepszy będzie, tak jak w przypadku włosów kręconych, grzebień rzadki. Do wszystkich rodzajów włosów specjaliści polecają jednak najbardziej szczotki wykonane z drewna lub naturalnego włosia, ponieważ przeciwdziałają one elektryzacji i plątaniu się.

Uff, jak gorąco!

Co do suszenia – niby powinnyśmy go unikać, ale wiadomo, że to niemożliwe. Najlepiej poczekać, aż włosy wyschną w sposób naturalny, na świeżym powietrzu. Gdy jednak nie masz innego wyjścia, użyj przed suszeniem kosmetyków termicznych, które ochronią przed szkodliwym działaniem wysokich temperatur. Warto również zainwestować w suszarkę z programem jonizacji czy ochroną miękkości (tzw. satin protect), które naprawdę działają. Pod sam koniec suszenia włącz zimny nawiew, który z powrotem zamknie łuski włosów, co sprawi, że będą się pięknie błyszczeć. Dla uwieńczenia użyj na końcówki np. jedwabiu w płynie, który zabezpieczy je na cały dzień.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.