Planuję do setki

60

Z Joanną Malinowską-Parzydło – ekspertką zarządzania kapitałem reputacji – o mobilizacji, rozwoju i tym, co oznacza dla niej sukces, rozmawia Małgorzata Pawłowska.

Jakie cechy powinien mieć dobry menedżer?

Dobry menedżer to osoba, która realizuje skutecznie strategię firmy w stylu budującym jej reputację, zaufanie klientów, pracowników i innych interesariuszy oraz prezentującym wartości firmy w działaniu, a nie tylko sferze planów. To osoba rozumiejąca, że dziś konkurujemy w oparciu o kapitał ludzkiego zaangażowania, pomysłów na dopasowanie oferty firmy do potrzeb wymagającego klienta, wysoką jakość usług, których ostatecznym gwarantem jest zaangażowany pracownik. To profesjonalista budujący swoją markę lidera poprzez komunikowanie ludziom szacunku, w czasach, gdy na końcu to dobrze lub źle traktowany pracownik w taki sam sposób potraktuje klienta.

Do najważniejszych cech menedżera zaliczam:

  • samoświadomość, czyli znajomość siebie, swoich marzeń, aspiracji, potencjału i celów, życiowej strategii, wartości i talentów itp.,
  • zarządzanie energią własną i zespołu,
  • umiejętność tworzenia ludziom powodu, by pracowali ciężko, z pasją i zaangażowaniem w poczuciu robienia rzeczy ważnych,
  • spójność osobistą wynikającą ze skutecznego zarządzania swoim rozwojem intelektualnym, zdrowiem, emocjami, sferą etyczną i relacjami z ludźmi,
  • autentyczność wyrażającą się w swoim naturalnym i profesjonalnym stylu komunikowania,
    zarządzanie przez wartości w praktyce,
  • umiejętność liczenia nie tylko danych finansowych, lecz także kosztów społecznych podejmowanych decyzji, zaangażowania i reputacji w długoterminowej perspektywie,
  • wiedzę na temat zachowań człowieka, motywowania finansowego i pozafinansowego,
  • zarządzania talentami,
  • klarowną i profesjonalną komunikację wizji, strategii, celów, oczekiwań, informacji zwrotnej krytycznej i pochwał,
  • dystans do siebie i poczucie humoru,
  • kierowanie przez zadawanie pytań i ciekawość (to gwarancja innowacyjności) w miejsce wydawania poleceń.

Co uważa Pani za swój największy sukces biznesowy?

Po 20 latach pracy w trudnej branży i na wymagających stanowiskach (m.in. dyrektor personalny) wyszłam z korporacji mediowych z silną marką osobistą i reputacją przyzwoitego stratega, profesjonalisty. Bazując na ciekawym i różnorodnym doświadczeniu biznesowym (marketing, komunikacja, HR), zbudowałam własne know-how, które pozwoliło mi wprowadzić w agendy biznesu tematykę kapitału reputacji, marki zarządów, zespołów i liderów, a dzięki temu zbudować własną firmę. Za jeszcze większy sukces uważam fakt, że tworzymy firmę rodzinną z mężem, który podobnie jak ja przez 20 lat zarządzał dużymi korporacjami. Książka, którą napisałam, od ponad roku od ukazania się nie schodzi z listy bestsellerów. Udało się też upowszechnić mentoring dzięki założonemu przeze mnie Polskiemu Stowarzyszeniu Mentoringu. Zdrowo po czterdzieste zostałam rozpoznawalnym blogerem – to też wymagający odwagi sukces. Nade wszystko zaś pracuję z wartościowymi ludźmi i klientami, realizując swój plan, aby przez życie i biznes kroczyć w doborowym towarzystwie. Nie chodzi tu o długą listę naszych klientów premium, ale o jakość relacji, jakie z nimi mamy.

Co w trudnych sytuacjach mobilizuje Panią do działania?

Wartości i pamiętanie o tym, co jest dla mnie najważniejsze w pracy i w życiu. Marzenia i moje długoterminowe cele, bo planuję do setki! Wizja nagrody, którą zafunduję sobie po zakończeniu jakiegoś etapu lub projektu. I myśl, że przecież realizuję zadania, które mają sens, są dla mnie ważne i w których potencjał głęboko wierzę. Ważna jest dla mnie niezawodność, więc mobilizuje mnie także to, że nie mogę zawieść siebie lub innych. Najważniejszym zaś wsparciem i mobilizacją są dla mnie bliscy i rodzina, którzy stanowią stabilny fundament mojego życia, a równocześnie też – ulubione źródło życiowej energii.

Co jest ważne dla kobiety w biznesie?

Poza tym, o czym rozmawiałyśmy chwilę wcześniej? Poza troską o relacje z bliskimi, wiernością sobie i swoim zasadom życiowym, nagradzaniem za wysiłek (a mam skłonność pracy na maksa we wszystkim, za co się wezmę), pilnowaniem marzeń i przywiązaniem do skuteczności oraz nieodpuszczaniem i niepoddawaniem się na drodze do celu? Jako kobieta i profesjonalistka dbam nieustannie o rozwój, czyli praktykowanie tego, czego się uczę. To jedna z rzeczy, które budują poczucie własnej wartości – niezbędnych, by przyzwalać sobie na uczenie się na błędach, podejmować trudne wyzwania, nie oglądać się na konkurencję. Pomaga mi też przemyślana strategia osobistej marki, którą wdrażam od kilkunastu lat – ta zaś prowadzi do pomocnego nawyku sformułowanego przez Coco Chanel: „Nie obchodzi mnie, co myślisz. Ja o tobie nie myślę wcale”. Ponadto pełnymi garściami czerpię z idei networkingu. Ogromnie sobie cenię sieci kobiece w ramach programów mentoringowych oraz projektów naszego instytutu. Stąd m.in. pomysł, aby zaprosić BCC do startującej od września I edycji Szkoły Liderek Biznesu (www.szkolaliderekbiznesu.pl), projektu rozwojowego dla kobiet strategicznie zarządzających w biznesie, który ma praktycznie przygotować do sukcesji lub pomóc podjąć decyzję o aplikowaniu do zarządu.

Gdybym miała wymienić składniki przepisu na sukces, które mi pomagają, byłyby to następujące frazy:

  • Poznaj siebie dobrze.
  • Pisz samodzielnie scenariusz swojego życia i kariery.
  • Daj się poznać światu od swojej najlepszej i autentycznej strony.
  • Komunikuj się spójnie i skutecznie online i offline.
  • Proś o pomoc, gdy trzeba.
  • Realizuj śmiałe marzenia zamiast mało ważnych zadań.
  • Bądź influencerem, którego od przeciętnego Kowalskiego odróżnia praktykowanie prostych zasad i podejmowanie decyzji prowadzących do realizacji marzeń.

 

Dziękujemy za rozmowę.

Business Centre Club i Personal Brand Institute zapraszają do udziału w pierwszej edycji Szkoły Liderek Biznesu. Jest to specjalny program szkoleniowy skierowany do kobiet – liderek biznesu – oparty na etyce i wartościach, budujący praktyczne kompetencje przywódcze w zakresie zarządzania strategicznego, zarządzania sobą oraz kluczowymi relacjami. Do udziału zostali zaproszeni wybitni prelegenci – eksperci w swoich dziedzinach. Wśród nich m.in.: Krystyna Janda, Szymon Hołownia, Beata Tadla, Łukasz Grass, a także przedstawiciele świata biznesu, którzy w obszarze swojej pracy zawodowej osiągnęli mistrzostwo, m.in. Joanna Malinowska-Parzydło.

Szczegółowe informacje i możliwość aplikacji są dostępne pod adresem: www.szkolaliderekbiznesu.pl.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.