Wiosenna odnowa

Akcja regeneracja - zdążysz do lata!

69

Nadmiar kilogramów oraz przesuszona i poszarzała skóra to zwykle bilans naszego ciała po zimie. Aby lato powitać w zupełnie nowej odsłonie, już dziś zacznij akcję regeneracyjną!

Tekst: Marianna Nowicka

Peeling

To najlepszy wstęp do każdej kuracji pielęgnacyjnej, nie tylko w gabinecie kosmetycznym. Złuszczona skóra ładniej wygląda i łatwiej wchłania aktywne składniki kosmetyków. Peeling uruchamia procesy regeneracyjne w naskórku i zmniejsza niedoskonałości (od bladości ciała po przebarwienia), a nawet rozstępy.

Do domowego złuszczania wystarczy peeling solny, cukrowy lub ze zmielonymi ziarenkami (np. maku lub kawy). Wykonasz go sama, dodając wymienione składniki do ulubionej oliwki lub olejku. Można też sięgnąć po gotowy kosmetyk złuszczający. By poczuć różnicę, rób peeling ciała przez kilka tygodni, co 3–4 dni.

Wiosenna odnowa

APIS NATURAL COSMETICS, mineralny peeling do ciała z czarnym błotem z Morza Martwego i lawą wulkaniczną, 20 zł/200 ml

Wiosenna odnowaSTARA MYDLARNIA, peeling do stóp Guarana & Guava, 29 zł/200 ml

 

Nawilżaj bez umiaru

Sucha skóra potrzebuje nawilżenia, ale zwykłe mleczko lub balsam to może być dla niej za mało. Lepiej sięgnąć po masło do ciała lub balsam regenerujący. Dobrze, gdy zawierają olejki i wyciągi roślinne, ceramidy, mocznik, skwalen i witaminę E.

Stosuj je dwa razy dziennie (na noc aplikuj bogatszy preparat odmładzający ze składnikami aktywnymi – nakładaj grubą warstwę). Wieczorem możesz też stosować naturalne olejki nawilżające, które redukują uczucie napięcia. Wcieraj je zwłaszcza w łydki, kolana i łokcie, czyli tam, gdzie naskórek jest grubszy i twardszy.

Wiosenna odnowaAA OIL ESSENCE MULTI, balsam do pielęgnacji ciała Argan Baobab Oil

Wiosenna odnowaORGINS, imbirowy krem do ciała Souffle

Wiosenna odnowaLIRENE DERMO PROGRAM, perłowy mus do ciała Orientalna magnolia z serii Flower Collection

 

 

 

 

Dietą w cellulit

Cellulit to połączenie toksyn, wody i tłuszczu, a w zależności od tego, która z tych substancji przeważa w tkance, mówimy o cellulicie wodnym lub tłuszczowym. Najnowsze badania dowiodły, że na jego powstawanie – oprócz genów – największy wpływ ma… dieta. Jeśli jemy dużo żywności bogatej w konserwanty, składniki chemiczne i cukier, nasza flora bakteryjna nie nadąża z neutralizowaniem powstających toksyn. A „dokarmiane” w te sposób grzyby Candida namnażają się w szybkim tempie. Małą ilość toksyn organizm może usunąć podczas ruchu i wysiłku fizycznego. Jednak jeśli dochodzi do zaburzenia równowagi flory jelitowej, toksyny nie są odprowadzane, a wręcz stają się wchłaniane przez ścianki jelitowe do obiegu krwi, co ma wpływ m.in. na rozwój alergii, zaburzenia przemiany materii, cukrzycę, miażdżycę, choroby nowotworowe. Organizm jest jednak mądry i nadmiaru toksyn nie umieszcza np. w narządach wewnętrznych, tylko wypycha je tam, gdzie najmniej zagrażają zdrowiu – do tkanki łącznej. Cellulit jest więc tylko estetyczną wizytówką zaburzeń, które mają miejsce wewnątrz organizmu. Zatem kluczem do pozbycia się defektu jest dieta, która przyspieszy metabolizm i ułatwi usunięcie toksyn. Usuń z jadłospisu żywność przetworzoną, unikaj tłuszczu, alkoholu, cukru (także w naturalnej postaci, czyli miodu i owoców, zwłaszcza suszonych) i glutenu, którymi karmią się wspomniane grzyby Candida niszczące dobre bakterie w przewodzie pokarmowym. Ogranicz spożywanie soli – szczególnie jeśli masz tendencję do zatrzymywania wody w organizmie. Jedz za to jak najwięcej warzyw i produktów bogatych w błonnik pokarmowy oraz sporo białka, które jest głównym składnikiem włókien kolagenowych. Staraj się też pić ok. 2 litrów wody dziennie, aby wypłukiwać toksyny z ciała.

Ruszaj się!

Korzystny przy zwalczaniu cellulitu i wyszczuplaniu sylwetki jest też oczywiście ruch przyspieszający przemianę materii. Najlepsze są takie formy ćwiczeń, które zamiast budować masę mięśni (cellulit może być wówczas bardziej widoczny), wysmuklą je – taniec, pływanie, pilates, tai-chi, jazda na rowerze, spacery, a nawet ćwiczenia oddechowe, bo dostarczają tlen do komórek, ułatwiając spalanie tłuszczu i pozbywanie się toksyn.

Kosmetyki wyszczuplają

No może bez przesady, ale mogą być pomocne jako dodatek do diety i ćwiczeń, bo poprawiają nawilżenie i napięcie skóry. Te bardziej skuteczne mogą też wpłynąć na ujędrnienie i zgubienie kilku centymetrów w obwodzie np. ud.

W przypadku widocznego lub szczególnie uporczywego cellulitu dietę, ruch i pielęgnację warto wspomóc profesjonalnymi zabiegami u kosmetyczki lub lekarza medycyny estetycznej. Dobre efekty dają masaże, zwłaszcza manualne, drenaż limfatyczny czy endermologia pomagające odprowadzić limfę, przyspieszające usuwanie toksyn i zmniejszające obrzęki oraz poprawiające napięcie tkanki łącznej. Pomocne są także zabiegi, podczas których w skórę wprowadza się substancje aktywne (np. hydrabrazja, mezoterapia igłowa)

Wiosenna odnowaELANCYL, preparat przeciw uporczywemu cellulitowi Slim Design

 

 

Wiosenna odnowaNACOMI, wyszczuplający mus do ciała o zapachu mango

Wiosenna odnowaBIELENDA, skoncentrowany korektor cellulitu Chlorella SlimCellu Corrector

 

 

 

 

Modeluj krągłości

Im skóra jest bardziej sprężysta, elastyczna i lepiej odżywiona, tym lepiej wygląda sylwetka. Natomiast skóra wiotka, cienka i pozbawiona jędrności powoduje, że ciało sprawia wrażenie pulchniejszego. Warto zatem sobie pomóc!

Codzienny prysznic najlepiej uzupełnić o masaż szorstką rękawicą lub specjalnym wałkiem masującym. Wykonywany regularnie przyspiesza spalanie tłuszczu i pobudza mikrokrążenie w skórze. Do takich codziennych zabiegów pod prysznicem przeznaczone są także specjalne żele z masującą nakładką. Masaż wykonuj kolistymi ruchami, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, od ud aż do talii. Pamiętaj też, że pośladki muszą być napinane do góry, nigdy odwrotnie.

Wiosenna odnowaDOVE DERMA SPA, ujędrniający roll-on do ciała Uplifted+

Wiosenna odnowaSORAYA, nocny koncentrat Intensywne wyszczuplanie Body Diet

Wiosenna odnowaEVELINE COSMETICS, intensywnie wyszczuplające serum remodelujące Slim Extreme 4D

 

 

 

Zapamiętaj!

  1. Dbaj o skórę, nie tylko o linię.
  2. Bądź systematyczna. Skuteczność pielęgnacji ciała zależy w największym stopniu od regularności i długoterminowego stosowania odpowiednich preparatów.
  3. Ruszaj się. Spacery, marsze i gimnastyka wzmacniają mięśnie i kształt sylwetki, utrzymują giętkość stawów, poprawiają krążenie i stan skóry.
  4. Zapomnij o tym, że balsamy odchudzające cię wyszczuplą, a modelujące idealnie wyrzeźbią twoje ciało do pożądanego kształtu. Takie efekty można osiągnąć jedynie dzięki kompleksowej kuracji złożonej z diety, ćwiczeń, ewentualnie zabiegów w gabinecie medycyny estetycznej. Kosmetyki są tylko uzupełnieniem.
  5. Dobrze się odżywiaj. Dieta ma zasadnicze znaczenie dla wyglądu skóry i kształtu sylwetki.

 

 

 

 

 

 

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.